bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van caroline christine Brink - WaarBenJij.nu bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van caroline christine Brink - WaarBenJij.nu

bangkok

Blijf op de hoogte en volg caroline christine

08 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

hallo allemaal

zondag in bangkok aangekomen. lekker heet. het water loopt hier lekker van je rug. kennis gemaakt met de groep en de reisbegeleider. gezellig groep . met de bus naar het hotel, ondertussen al wat informatie ontvangen van Deng onze thaise gids, en Henk onze reisbegeleider.
na ons even opgefrist te hebben met de gids een rondje gelopen in de omgeving, kennis gemaakt met het thaise eten . behoorlijk pittig. de omgeving een beetje verkend en wel op tijd naar bed want slapen inhet vliegtuig lukt me niet erg.
maandag naar het koninklijk paleis geweest, prachtige gebouwen veel goud en glitters. in de audientie zaal waren ze de schilderingen aan het repareren. met een heel dun kwastje, echt monikken werk . de wat phra kaeo bekeken met de emerald boedha. die eigenlijk van jade is. om dit te bekijken moest je de schoenen uitdoen en dan merk je hoe heet de grond is. prachtig beeldje wat heel hoog staat . leuk om te zien hoe de thaise mensen hier bidden en hun donaties geven. je moet ook met de voeten van de boedha af . daarna naar de wat pho met een liggende boedha van 46 meter. onwijs lang en groot beeld. ook hier weer op de blote voetjes. je snapt dat die er niet schoner op worden. de rest van de tempel bekeken met nog veel meer mooie gebouwen met duizenden stukjes keramiek. mooie wandschilderingen allemaal met de hand geschilderd.
daarna een boottochtje over de klongs van bangkok. als je ziet hoe armoedig de huizen zijn hier vreselijk, je snapt niet dat ze niet instorten. ook diverse varanen gezien en we hebben de catfish gevoerd met brood. het was en flink gespetter .
terug bij de aanlegplaats zijn we chinatown in gelopen. wat een herrie en kabaal. heel verschil met de thaise markten. deze zijn veel rustiger . we zijn dan al snel via de big swing terug gelopen naar het hotel en voor het hotel een drankje gedaan, dit haal je bij de buurtsuper op de hoek. heel gezellig. s avonds bij een straat tentje gegeten , heeeeeeeel pittig maar wel lekker en heel erg leuk. de thai hadden net zo veel lol als wij. er is heel wat komkommer en water doorheen gegaan. ter afsluiting in een ander straatje nog een drankje gedaan en maar weer gaan slapen.
vanmorgen met de riviertaxi naar de plaats waar we een fietstocht gingen maken. super leuk door allerlei hele kleine straatjes. over markten, langs de rivier, de bloemenmarkt. een tempel bezocht . we hebben heel in het begin wel een klein beetje regen gehad maar dat viel gelukkig allemaal reuze mee.
s middags met de boot, en de sky train naar de hoogste toren van bangkok voor een overall view van de stad. 84 verdiepingen hoog en goed zicht. terug met z'n achten in de taxi wat wel wat krap was maar wel veel lol gehad. helaas toen we bijna bij het hotel waren kwam er een flinke stortbui naar beneden dus werden best nog wel nat bij het uitstappen maar lang leve de lol. nog een drankje gedaan voor het hotel en 's avond met een hele groep uit eten, deze keer een groene curry. begin al een beetje te wennen aan het pittige eten.
morgen heel vroeg op voor het vervolg van de reis .
het is hier zo'n 35 graden en een hoge vochtigheid dus we zweten wat af maar goed dat heeft iedereen .
de komende dagen verstoken van electriciteit dus dan kan ik geen bericht sturen, zodra het weer lukt krijgen jullie het vervolg van mijn belevenissen.

tot horens
caroline

• 08 Juli 2014 - 22:52

Annelies:

Veel plezier komende dagen, ben benieuwd naar je verhalen als je straks weer boven water bent;-) xx

• 09 Juli 2014 - 08:48

Wil:

Fijne vakantie ,hoop dat het een leuke en gezellige groep is.Veel plezier en geniet ervan.

• 11 Juli 2014 - 11:09

Susan:

Hi Caroline! Klinkt goed allemaal, veel plezier nog!