chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van caroline christine Brink - WaarBenJij.nu chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van caroline christine Brink - WaarBenJij.nu

chiang mai

Blijf op de hoogte en volg caroline christine

19 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

hallo allemaal,

weer mogelijkheid om berichtje te sturen.
de fietstocht in sukothai was erg leuk, de fiets iets minder maar de rem deed het en dat is het voornaamste. het oude deel van sukothai bekeken , veel tempels en boedha's in alle soorten en maten. het zijn hier vooral ruines maar wel heeeeeel veel bij elkaar. ik geloof iets van 40 stuks. daarna nog een stukje in de omgeving gefietst , door de rijstvelden en nog langs enkele wat minder indrukwekkende tempels.
na een heerlijke lunch de wijdere omgeving van sukothai bekeken met tuk tuks. uiteraard eerst nog een paar tempels daarna de rijstvelden, ik heb rijst geplant, het water is heerlijk warm alleen de modder is wel glibberig maar wel leuk om te doen. daarna een teakfabriek bezocht. alles wordt met de hand gemaakt , weinig hygiene regels maar het zag er allemaal prachtig uit. nog een huis bezocht van een thaise familie. oma van 90 helemaal blind zat op de grond. het is onbegrijpelijk dat mensen op deze manier kunnen leven . daarna onder het genot van een tropische stortbui naar de mandenvlechters. het was een leuke tocht en zijn weer door de tuktuks bij ons hotel afgezet.
de volgende dag was een reisdag. nog wel onderweg een olifanten rescue centre bezocht. hier worden olifanten geholpen die bv op een landmijn zijn gestapt en een deel van een poot missen. en zieke olifanten worden behandeld. vervolgens een marktje waar ze allerleid bizarre dingen te koop aan boden. gefrituurde sprinkhanen, ja ik heb er een gegeten, kakkerlakken , kikkers, vissen, de ingewanden van sommige dieren . maar ook prachtig opgemaakte schalen met groente en fruit. lekker een paar bananen gescoord en wat mini loempia's.
redelijk bij tijds in chiang mai aangekomen .
de volgende dag de tempel doi suthep bekeken. weer een heel andere tempel . heel kleurrijk , veel monikken, trap van 304 treden, pffff. daarna nog een orchideentuin, vlindertuin , tiger parkje, dit was een aanfluiting, en een zijdefabriek. nog een paar mooie pantoffels gekocht.
en toen kwam de trek.
's ochtends om 9 uur vetrokken met de truck , eerst richting de olifanten om een ritje op te maken. heel leuk maar ook wel spannend af en toe , je zit niet echt comfortabel op zo'n stoeltje. daarna lunchen en toen op weg voor het eerste deel. begon gelijk super steil en glibberig. het was niet echt makkelijk omdat we vlak na de start al een regenbui op ons dak kregen waardoor alles super glad werd. na ongeveer anderhalf uur kwamen we bij een waterval waar we pauze gehouden hebben. toen nog een uur door naar het dorp waar we zouden slapen. was behoorlijk gesloopt. de overnachtingsplek was zeer primitief , je zult de foto's wel zien. bij het vuur 's avonds nog getrakteerd op muziek gemaakt door de gidsen.
de volgende ochtend het schooltje bezocht, was leuk. daarna ben ik samen met rob ( die niet helemaal in orde was ) de makkelijke route van een uur gaan doen. gelunched op een thaise boerderij en daarna de " makkelijke " route die uiteindelijk toch nog 2 en een half uur duurde waarvan het laatste stuk super steil naar beneden. je snapt ik was blij dat ik er was. lag ook al weer vroeg op mijn primitieve bedje.
de laatste ochtend viel het gelukkig wel allemaal mee. alleen moesten we een doodenge brug over, maar ik heb het gedaan , tot slot zijn we op bamboe vlotten de river afgegaan. dit was super leuk. kledder nat maar dat was niet erg.
nu weer terug in het hotel in chiang mai. morgen overdag nog even de oude stad in en dan met de trein terug richting bangkok en dan door met de bus naar ko chang.

ben moe , maar voldaan en het was een prachtige natuur waar we doorheel gingen.

tot de volgende keer
caroline

• 20 Juli 2014 - 00:12

Wil Mooij:

Hallo Carolien
    leuk verslag van je reis en ook heel herkenbaar.Wij hadden toen ook van de gammelen fietsen.Hoop dat je een leuke groep heb.Wens je bij deze ook een fijne verjaardag en misschien wordt je verrast met een taart!!Heel veel plezier nog .Hoop je foto"s eens te bekijken als je terug ben.Groejes Wil

• 22 Juli 2014 - 16:10

Tineke:

Hee Clien!
    Leuk weer om te lezen, wat een uitdagingen ga je weer aan...... Goed hoor! Dat met dat vlot, dat lijkt me ook geweldig, en dan die natuur.... Ik hoop dat je een leuke groep mensen hebt en ik wens je ook alvast een hele fijne verjaardag morgen! Ben nu al benieuwd naar je fotoboek!
    Wij hebben dit weekend Frans, Lenneke (dochter van Ansrita) en de kinderen hier gehad, was heel gezellig. Ze zijn vanmorgen weer vertrokken.
    Heel veel liefs en tot schrijfs, x 10

• 23 Juli 2014 - 10:39

Eelko Brons:

Hai Carolien!!

Je doet het toch allemaal hé, goed bezig hoor!! Wat een belevenissen.

Via deze weg ook van harte gefeliciteerd met je verjaardag, geniet ervan!!

x Eelko