tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van caroline christine Brink - WaarBenJij.nu tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van caroline christine Brink - WaarBenJij.nu

tortuguero

Blijf op de hoogte en volg caroline christine

28 Juli 2012 | Costa Rica, Tortuguero

een eerste bericht vanuit een heel erg nat costa rica.
de reis was lang maar toch wel gezellig, al kennis gemaakt met mijn mede reizigers dus er was genoeg stof om te praten.
's avonds laat in san jose aangekomen waar we snel naar het hotel gebracht zijn en aan onze welverdiende nachtrust konden beginnen.
de volgende dag vroeg op pad naar tortuguero. helaas met weinig geld want het pinnen lukte niet. halverwege de dag aangekomen in la pavona waar we op een boot over de rio tortuguero zijn gevaren naar onze bestemming. begeleid met heel veel regen maar de temperatuur was prima dus niet zo heel erg. onderweg al vol bewondering genoten van de overweldigende natuur.
's middags in tortuguero een trail gelopen bij het hotel. was erg nat moest dan ook met rubber laarzen aan want je zakte wel erg diep weg in de modder. 's avonds de schildpadden tour. in het donker door de jungle met een gids naar het strand van de caribische oceaan. kregen een duidelijke uitleg over de schildpadden en hoe ze de eieren leggen. al vrij snel konden we het strand op omdat er schildpadden aan land kwamen. ik zat op 2 meter afstand van de schildpad wat wel helemaal super was. het leggen hebben we helaas niet kunnen zien omdat er teveel wortels in de kuil zaten en de schildpad het opgaf en weer terug ging naar zee. het is een hele klus voor ze om dit te doen en tijdens het graven rusten ze ook regelmatig uit waardoor het best lang duurt voordat er eieren gelegd worden. het was een geweldige ervaring om dit te zien.
op het strand hebben we het droog gehouden maar op de terugtocht werden weer overvallen door een flinke onweersbui. de poncho doet goede dienst.
de volgende morgen hebben we een tocht door de kanalen van tortuguero gemaakt. we begonnen helaas weer met regen maar halverwege werd het droog en hebben we veel wild kunnen spotten, zelfs een baby kaaiman. maar ook brulapen, leguanen, veel soorten vogels en een jezus christ lizard.
's middags met het bootje naar tortuguero om nog even op het strand te kiijken naar de sporen van de schildpadden en de legkuilen, en het schildpadmuseumpje bezocht.
op het terrein van onze lodge zag je ook brulapen, luiaards, toekans, mooie blauwe krabben , en heel veel andere soorten vogels.
hierna zijn we naar sarapiqui gegaan , weer met de boot terug want dit is de enige transport methode en toen ook een krokodil en nog een kaaiman gezien. was helemaal super want de krokodil sprong ineens het water in wat wel mooi was om te zien.
hierna met de bus naar sarapiqui. 's middags een wandeling gemaakt door het woud om uitleg te krijgen over het chocola maken . lekker geproefd en tijdens onze toch weer een luiaard gezien maar nu wel heel dichtbij want hij hing vlak naast de loopbrug waar we overheen gingen.
vandaag om 6 uur op om met een gids vogels te spotten. weer helemaal kletsnat geregend maar wel heel veel vogels gezien . hierna ontbeten, nog even bij een keramiek maker gekeken en daarna in de bus opweg naar la fortuna waar ik nu ben.
een wandeling gemaakt van 2-1/2 uur over de uitlopers van de arenal vulkaan en een lavastroom beklommen. uiteraard weer begeleid door heftige regenbuien maar we raken er wel aan gewend. de temperatuur is verder prima en als de zon schijnt zelfs heet.
vanavond met z'n allen lekker eten en morgen een tocht naar cano negro maar daarover de volgende keer meer.

a la proxima
caroline

• 01 Augustus 2012 - 10:29

Annelies:

Nou mam, het is toch niet helemala goed gegaan met het doorgeven van de adressen ;-) Maar gelukkig kijk ik zelf even!
    Wat een regen he, gelukkig heb je genoeg zakjes om alles droog te houden. Ga je andere verhaaltje lezen!
    xxx