dominical - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van caroline christine Brink - WaarBenJij.nu dominical - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van caroline christine Brink - WaarBenJij.nu

dominical

Blijf op de hoogte en volg caroline christine

05 Augustus 2012 | Costa Rica, Quepos

na alle avonturen in monteverde de volgende dag via cartago waar een processie was ter ere van een heilige in een basiliek naar gerardo de dota gereisd. was een lange reis maar zeer de moeite waard. de belangrijkste snelweg hier is een slechte b weg bij ons. gelukkig niet erg druk dus goed te doen. gerardo de dota ligt op 2000mtr hoogte dus het was er zeer fris. waren we niet echt gewend want de temperatuur is hier prima. een prachtige lodge. alle hotel tuinen zijn hier uitermate goed verzorgd, veel bloemen en planten, heel veel kolibris die af en aan vliegen , het was een sport om er een op de foto te krijgen.
de volgende dag een bergwandeling gemaakt van 6,5 km met klimmen en dalen van 650 meter dus uiteindelijk zijn we op 2650 meter hoogte beland. het was een behoorlijk steile klim en de afdaling nog pittiger maar wel de moeite waard.veel vogels gezien. allerlei verschillende soorten mos, ook van dat hangende mos wat je in kerstukjes ziet. op de terugweg diverse watertjes overgestoken , af en toe wegzakken in de modder maar daar zijn we ondertussen wel aan gewend. prachtig mooi weer dus we kwamen moe maar voldaan weer terug. 's middags genoten van de mooie natuur om ons heen .
de dag hierna moesten we om 06.00 uur aantreden om de quetzal te gaan spotten. een vogel die heel zeldzaam is maar in dit natuurgebied toch nog wel voorkomt, zo'n 160 stuks. na een klein stukje met de bus en het laatste stuk lopen hadden we geluk en zat er een mannetje, die een hele mooie lange staart heeft , en een vrouwtje in de boom. ze eten avocado vruchten en die boom komt hier wel veel voor. we hebben ze van alle kanten kunnen bekijken , foto's maken lukt wel maar niet altijd even goed. hoop dat er wel een goed is geworden , de foto's zien jullie thuis wel , downloaden lukt hier niet, duurt veel te lang.
na het ontbijt op weg naar playa dominical. waar we nu zitten. het is hier bloedheet, zitten aan een rivier waar krokodillen in voorkomen , en vlakbij de pacific ocean. enorme golven , zwemmen is redelijk gevaarlijk. bij aankomst in het hotel weer getrakteerd op een tropische regenbui maar toch nog een zonsondergang aan het strand gezien.
vanmorgen zijn we in een bootje de oceaan opgegaan om dolfijnen en walvissen te spotten , dwars door de branding wat nog niet zo eenvoudig is, daarna op weg op zoek naar walvissen. en wat een geluk hebben we gehad , tot twee keer toe een moeder walvis (butrug) met een jong . we hebben ze van heel dichtbij kunnen zien. helemaal super. je hoort het uitademen en ziet dan zo'n luchtpluim. echt geweldig. helaas geen dolfijnen gevonden, nog wel gezwommen in de oceaan , was lekker warm.
de dolfijnen kunnen we misschien morgen nog zien als we naar corcovado vetrekken.maar dat verhaal gaan jullie de volgende keer horen. de tocht ernaar toe is geloof ik al een avontuur maar we zulen het zien.
ik geniet, net ook nog even lekiker gezwommen in het zwembad. het is hier zo'n 30graden.
ga zo nog even de tuin bekijken en de tas pakken voor de trekking.

a la proxima
caroline

• 06 Augustus 2012 - 08:42

Erick:

Ha mam,

klinkt wederom fantastisch, kan niet wachten om alle foto's te zien!

• 07 Augustus 2012 - 22:27

Tineke:

Hee Clien, wat ben je enthousiast, heerlijk om te lezen. Lijkt me echt een superreis, ben ook wel een beetje benieuwd naar het gezelschap? Beetje gezellig ook met elkaar? Als ik lees over die golven.... dat zou ik denk ik niet kunnen weerstaan! En dan die walvissen. Ik heb ze ook gezien in Canada, zeer indrukwekkend.
    Hier alles hetzelfde, eten, werken, klussen, slapen, werken, eten, klussen, werken, slapen.... Lekker eentonig aan het worden. Als ik af en toe FB zie van je dochter met alle feestjes in Nederland, niet dat ik die feestje meer wil, maar een klein beetje meer afleiding zou wel welkom zijn. Maar het is allemaal voor een goed doel.
    We hebben Noah deze week, gaat tot nu toe heel goed.
    Geniet voor tien/Tien, het is je van harte gegund, je hebt er tenslotte hard genoeg voor gewerkt!!! xxx