rincon de vieja - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van caroline christine Brink - WaarBenJij.nu rincon de vieja - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van caroline christine Brink - WaarBenJij.nu

rincon de vieja

Blijf op de hoogte en volg caroline christine

01 Augustus 2012 | Costa Rica, Monteverde

gelukkig is het beter weer geworden. de poncho de laatste dagen bijna niet gebruikt.
we zijn met de bus naar cano negro gegaan, vlakbij de nicaraquaanse kust. een moerassig gebied met veel vogels , kaaimannen, leguanen, krokodillen en apen. vanuit een boot hebben we dit moois allemaal gezien. heerlijk in het zonnetje aan dek . we hadden al snel een kaaiman in beeld die rustig midden in de riiver op wat takken lag. veel mooie vogels zoals ijsvogels, valken die alleen in dit gebied voorkomen en zelfs een famielid van de quetzal die je niet zoveel te zien krijgt. ook een brulaap die helemaal " blond " was, een gevolg van inteelt. ook jonge aapjes die door de bomen klimmen. halverwege de tour lekker gelunched. en daarna nog weer meer mooie natuur gezien. op de terugweg nog gestopt voor een kop koffie bij een plekje waar tientallen leguanen in allerlei soorten en maten zaten.
's avonds in een lokaal restaurant in la fortuna gegeten.
de volgende dag vroeg op weg naar rincon de vieja. het landschap is hier wat meer veeteelt, ananasplantages, papaya velden . het regent er ook iets minder dan aan de kust bij tortuguero.
's middags een mooie wandeling gemaakt bij de lodge. wat erg afgelegen lag maar wel op een mooie plek. veel vlinders gezien vooral de morpho een hele grote helder blauwe vlinder. een wiebelig bruggetje over om een waterval te bewonderen en aan de andere kant werden we opgeschrikt door een heel stel apen. ze keken ons echt aan van wat doen jullie hier en ze gooiden takken naar beneden.
de volgende dag zouden we het nationale park in gaan maar dat was helaas gesloten. daarom zijn we weer vanaf de lodge met een gids een wandeling van 4 1/2 uur gaan maken onder andere langs zwavel bronnen. stonk ontzetten maar het water was heerlijk warm. dit is vulkaan gebied dus dit kom je hier veel tegen. 's middags heerlijk in de hangmat gehangen en een boekje gelezen.
vanmorgen weer vroeg in de bus en nu konden we wel het nationale park in en hebben een wandeling langs heetwater bronnen en hete borrelende modder poelen gemaakt.
we zijn nu in st elena monteverde aangekomen, gaan straks een nachtwandeliing maken en daarna heerlijk uit eten.
het is volop genieten van de natuur, foto's maken lukt best goed en ik ben blij met mijn camera.

a la proxima
caroline

• 01 Augustus 2012 - 13:24

Annelies:

Klinkt goed allemaal mam, geniet er lekekr van! Ben benieuwd naar de fotos ;-)
    xxx